|
|
Autor |
Wiadomość |
Derwisz
DonCorleone
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2483
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Śro 2:20, 27 Wrz 2017 |
|
Checkpoint Races series
Informacje ogólne:
Typ rozgrywki: Wyścigi na punkty
Liczba graczy: 1-6
Download:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - mapa jest zbugowana, możliwa gra tylko w dwie osoby
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak ktoś chce, to może też uploadować to w inne miejsce.
Opis:
Jest to seria wyścigów, które polegają na zdobywaniu checkpointów w ulicznym wyścigu. Na mapach jest rozlokowanych 30 punktów, do których kolejno prowadzą strzałki. Zebranie checkpointa jest nagradzane 1$, a ten kto pierwszy zdobędzie taką ilość punktów, która nie będzie pozwalała żadnemu z reszty graczów na wyrównanie, wygrywa wyścig. Grę należy ustawiać do 500$. Na mapkach jeżdżą normalnie samochody, dlatego wyścigi polegają głównie na ich wymijaniu oraz umiejętnym poruszaniu się po planszy. Polecam grać z włączoną policją, jest z tym dużo frajdy.
WAŻNE: Ze względu na ograniczenie wielkości skryptu, checkpointy da się zbierać jedynie samochodami!
Autorzy:
- Derwisz (skrypt)
Testerzy:
- Derwisz
- Xan
- Kamil
- Zbigz
- Faja
- Jędras
- Gtabroo
Uwagi:
Skrypt był wielokrotnie testowany, ale błędy nie są wykluczone. Gra może się zbugować gdy dwóch graczy dojedzie do konkretnego punktu w tej samej klatce, bądź w obrębie tej samej klatki. Jest to niestety bardzo trudne do przetestowania, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpnienia takiej sytuacji dąży do zera i nie mam pojęcia co się stanie, gdy coś takiego się wydarzy. Zresztą nawet gdyby udało się to w jakiś sposób sprawdzić, to jest to bug nie do ominięcia, ze względu na kolosalną wielkość skryptu, który po dodaniu raptem kilku linijek nie chce się już kompilować, bo jest po prostu za długi.
Pomijając jednak ten fakt, wszystko wydaje się być w porządku.
Ciekawostki:
- Inspiracją do oskryptowania tego wyścigu jest mapka SanAn Scramble autorstwa Pyro, którą kiedyś zagrałem z Xanem. Uznałem, że ma ona bardzo ciekawy zamysł, ale moim zdaniem jest dość mocno niedopracowana pod względem technicznym. Oferuje ona wyścig uliczny od punktu do punktu. Po zebraniu ostatniego checkpointa skrypt podlicza ilość zebranych przez graczy punktów i na tej podstawie jest wybierany zwycięzca. Moja wersja jest dużo bardziej rozbudowana.
Główne różnice w stosunku do oryginału:
* Kolejność punktów jest pseudo losowa. Skrypt losuje kolejne punkty w zależności od czasu rozgrywki, przez co nie ma możliwości jazdy w kierunku kolejnego punktu, dopóki poprzedni nie został zebrany, bo nie wiadomo, gdzie będzie następny.
* W momencie, gdy jeden gracz zdobędzie taką ilość punktów, gdzie jego wygrana jest przesądzona, gra automatycznie się kończy. Przykład:
Gracz 1 zdobył 12 punkt, a gracze 2 i 3 mają po 7 punktów. W sumie zebranych zostało 12+7+7=26 punktów, czyli są jeszcze cztery do zdobycia. Niezależnie jednak od tego kto je zdobędzie, to gracz 1 i tak już wygrał, więc rozgrywka automatycznie się kończy.
* Można grać nawet w sześć osób, gdzie w oryginale maksymalna liczba graczy wynosiła 4.
- Największym problemem przy tworzeniu mapy była ograniczona wielkość skryptu i prostota języka skryptowego. Obecnie skrypt jest na tyle długi, że Misspad nie chce go kompilować i musiałem znaleźć inny program, dzięki któremu było to możliwe. Generowanie następnych punktów losowo nie byłoby również większym problemem, gdyby nie to, że w skrypcie nie ma funkcji ani nie da się przypisać wartości jednej zmiennej do innej. Efekt jest taki, że musiałem jednakową treść wielokrotnie powtarzać. Skrypt jest też długi ze względu na ograniczone możliwości, które musiałem obchodzić wyszukanymi metodami. Koniec końców po kilkudniowej walce, udało się stworzyć to co dziś publikuję.
|
Ostatnio zmieniony przez Derwisz dnia Sob 0:54, 21 Mar 2020, w całości zmieniany 9 razy
|
|
|
|
|
|
Xan
SPAMER
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 1269
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:44, 28 Wrz 2017 |
|
profesjonalnie na google drive
PS i ta mapke pyro to w sumie wylosowalem
|
Ostatnio zmieniony przez Xan dnia Czw 9:45, 28 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Derwisz
DonCorleone
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2483
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Czw 14:02, 28 Wrz 2017 |
|
Dodany został wyścig na Residential. Podziękowania za testy dla Xana i Kamila.
Swoją drogą jak ktoś zlokalizuje jakieś błędy, co jest mało prawdopodobne, to proszę zgłaszać.
Sugestie co do ewentualnej zmiany checkpointów też mile widziane. Od razu uprzedzam jednak, że wykluczam jakiekolwiek inne poprawki/zmiany wymagające inwazyjnej ingerencji w skrypt, bo ani nie da się już nic do niego dodać, bo będzie za długi, a jakiekolwiek jego modyfikacje mogą prowadzić do lawiny bugów, więc nie zamierzam się tego tykać.
|
|
|
|
|
Derwisz
DonCorleone
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2483
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Czw 23:25, 28 Wrz 2017 |
|
Dorzucam Industrial. Nauczony na błędach przy tworzeniu poprzednich dwóch map obeszło się tym razem bez żadnych problemów. Testowałem sam i tylko dwa razy, ale wydaje się, że wszystko gra.
|
|
|
|
|
Wojti
Alfons
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 22:03, 27 Paź 2017 |
|
Edit: Odtworzyłem twój skrypt, być może zechcesz coś jeszcze dodać bo sporo miejsca zostało.
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit: trzeba go tylko jeszcze poprawić, bo zaliczanie punktu trwa za długo.
|
Ostatnio zmieniony przez Wojti dnia Wto 8:57, 31 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Derwisz
DonCorleone
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2483
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 17:46, 30 Paź 2017 |
|
Spojrzałem tylko na ilość linijek w kodzie, bo teraz nie mam za bardzo czasu tego analizować, ale już widzę, że kozacko to musiałeś napisać, bo odchudziłeś kod jakoś 5,5-krotnie.
W tej chwili nie mam za bardzo ani czasu ani ochoty się tymi mapkami bawić, ale dzięki Tobie można pomyśleć w przyszłości o pododawaniu jakichś powerupów czy innych takich.
Good job!
|
|
|
|
|
Derwisz
DonCorleone
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2483
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Sob 0:53, 21 Mar 2020 |
|
Po trzech latach od premiery okazało się, że Residential jest zbugowany i prawdopodobnie da się go grać tylko we dwóch. xD
|
|
|
|
|
Xan
SPAMER
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 1269
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:18, 05 Mar 2021 |
|
ciezko testowac w wiecej osob jak nikogo nie ma xD
|
|
|
|
|
zbigniewz
SPAMER
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7472
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pią 20:25, 05 Mar 2021 |
|
Ciężko jest grać w pracy jak się tam nie ma kompa
|
|
|
|
|
Aim
Gangster
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wloclawek
|
Wysłany:
Pią 6:59, 20 Sie 2021 |
|
k**** lamusy smartfona se kupcie polaczcie sie na 100 sposobow z komputerem i testujcie na smartfonie!!
ps kocham i caluje Czesio [link widoczny dla zalogowanych]
PS Derwisz Yeti to chyba byl czlowiek z Yakuzy z tego co mi sie wydaje wiec nie jestes yeti xD No chyba ze sie myle
|
Ostatnio zmieniony przez Aim dnia Pią 7:03, 20 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |