|
|
Autor |
Wiadomość |
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 23:23, 11 Lip 2008 |
|
Witam ostatnio Kamil się narzekał, że wiele map jest nieoświetlonych i jak się ma w Gta2Meanger`ze ;] ustawioną noc to nic nie widać ;]
Ja na swoich mapach chciałbym temu zapobiec (poza ElvisRocktes bo jest już oficjalnie wydata). Więc się zapytuję jaką komendą się to robi oraz na ile się ustawia "normalny dzień"!? Wiem, że to jest coś z Set_ambiwalece czy jakoś tak ale wole, żeby ktoś to tu napisał. Chciałbym również, żeby powstał jakiś mały tutek jak wstawiać światła na mape, zmieniać ich kolory oraz zasięg ;] oczywiście nie chodzi mi tu o światła drogowe tylko takie jak są na RA2 (polecam bardzo tryb nocny).
Pozdro i mam nadzieje, że jakiś mały tutek się pojawi :>
|
|
|
|
|
|
|
DonMahone
DonCorleone
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 2225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:00, 12 Lip 2008 |
|
Kod: |
SET_AMBIENT_LEVEL ( wartość , czas ) |
taka komenda jest na gta2.info ( wartość od 5.0 do 10.0 a czas to 0 ),
ja próbowałem to to zrobić ale nie wyszło (po LevelStarcie) i musiałem usunąć.
Może Kamil będzie wiedział jak to zrobić . Kamil udziel się na ten temat.
|
Ostatnio zmieniony przez DonMahone dnia Sob 11:01, 12 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kamil06
Administrator
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2811
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Wto 20:06, 15 Lip 2008 |
|
SET_AMBIENT_LEVEL ( 0.3 , 3 ) - taki mam ustawiony na RA2
Jeżeli nie chcesz się bawić w światełka to ustaw conajmniej SET_AMBIENT_LEVEL ( 0.5 , 5 ) by była szarówka a nie ciemnica.
A jak robić światła na mapie:
Światła robi się w edytorze map. Najpierw włącz tryb nocny czyli Edit -> Lights -> View, nadal się posługujemy 3D view. Na mapie klikasz tam gdzie chcesz dać światło i lewy alt + L. Wyświetli się okno z parametrami tego światła. Radius to zasięg, obok tego masz wybór koloru to bierzesz choose i wybierasz kolor jaki sobie życzysz. Niżej jest timing czyli ustawienia częstotliwości migania tego światła jeżeli chcesz ustawić miganie. Żeby mieć podgląd i mieć możliwość edytowania zrobionych świateł to należy wejść w Edit -> Lights -> View Markers i zobaczysz markersy tych świateł, w które należy 2 razy kliknąć by zobaczyć i edytować parametry. Tyle podstaw.
|
|
|
|
|
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:14, 15 Lip 2008 |
|
Dzięki :] już zabieram się do testów
|
|
|
|
|
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 0:49, 20 Sie 2008 |
|
ehh ostatnio coś często dubeelki strzelam ale muszę to napisać ;]
zauważyłem że ra RA2 są światła drogowe! Mógłbyś dokładnie opisać jak je robić?
Chodzi mi o kąt, częstotliwość, zgranie z innymi światłami :> Wiem tylko że traffic light jest w ZoneEditorze ale tam nie da się zmienić kąta etc ;]
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Czw 17:35, 11 Wrz 2008 |
|
Sygnalizacja swietlna dodawana jest na mapie jako "zone" - efekty (sygnalizatory i wspomniane swiatla, czy fakt, że kierowcy faktycznie przestrzegają przepisów) tworzą się same.
Aby zrobić światła trzeba mieć skrzyżowanie No, ale na poważnie, to skrzyżowanie musi być otoczone z każdej strony co najmniej jednym polem zwykłej drogi, czy chodnika - w praktyce sprowadza się to do tego, że nie możemy tuż za skrzyżowaniem dać pochyłości, czy zakrętu.
Następnie tworzymy strefę - traffic lights, czy podobnie - musi objąć skrzyżowanie plus jedno pole dookoła.
Warto wspomnieć, że jak sygnalizatory tworzą się same, tak już wsporniki dla nich nie bardzo Tak więc jeśli światła nie mają lewitować w powietrzu, to trzeba dorobić stosowne "bramki" przed skrzyżowaniem.
|
|
|
|
|
Acho
Alfons
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin (Poland)
|
Wysłany:
Wto 16:10, 21 Lip 2015 |
|
Jak zrobić, żeby światło nie właziło na dach? Zabawa z parametrami "offset" nie daje zamierzonych efektów.
Po za tym, da się ustawić światło na granicy sześcianów, czy tylko w ich centrach?
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |