Autor |
Wiadomość |
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Sob 12:08, 17 Cze 2006 |
|
Witam!
Wpadłem na pomysł, by na mojej mapce dodać w formie czystej ozdoby linie kolejową z przejazdami. No i jak to wiadomo przejazdy kolejowe nie są miejscami najbezpieczniejszymi , więc nie obejdzie się bez sygnalizacji świetlnej. Samą sygnalizację łatwo zrobić - walnę obiekt "TRAFFIC_LIGHT", Który świeci zawsze na czerwono i (mam nadzieję) zatrzymuje samochody. Jak nie będzie zatrzymywał - i tak sobie poradzę - komendą wyłącze fragment drogi i nie ma bata - dalej nie pojadą. No, ale sygnalizacja nie będzie świecić się cały czas, no nie? I tu zaczynają sie schody... jak zrobić "detektor nadjeżdżającego pociągu", ja nie mam zielonego pojęcia jak zrobić to w miarę poprawny sposób.
Jednyny mój pomysł to:
-Komendą np w tunelu postawić ukryty samochód
-If (samochód to wrak) Zrób:
a) włącz światła
b) usuń wrak
c) odczekaj z 5-10 sekund
d) postaw wóz ponownie + usun sygnalizację
e) wróc do początku
Ktoś ma jakiś "normalniejszy" sposób na to?
|
|
|
|
|
|
|
bit
VIP
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:33, 17 Cze 2006 |
|
hehehe cos o tym wiem bo robilem sam gre gta2 żyrardów ale mialem tam do dyspozycji wlasne wymyslone zadania a w tym programie co robisz - nie wiem jakie są...
gryby to byl program the games factory zrobilbym tak:
dane:
*samochod: obietk aktywny.
*pociag: obiekt aktywny.
*licznik: min:0 max:2; jesli 1:czerwony; jesli 2:zielony.
*kwadrat1: wymyslony przedmiot ktory nie ma wplywu na los lociagu, znajdujący się z 500m"gta2" od drogi.
*kwardat2: znajduje się 500m"gta2" za drogą.
*kwadrat3: znajduje się na przejezdzie kolejowym.
program:
-jesli "pociag" zderza się z "kwadrat1" wtedy "licznik" ustaw na 1;
-jesli "posiag" zderza sie z "kwadrat2" wtedy "licznik" ustaw na 2;
-jesli "samochod" zderza sie z "kwadrat3" i "licznik" wynosi 1 wtedy max szybkosc "samochód" ustaw 0;
-jesli "samochod" zderza sie z "kwadrat3" i "licznik" wynosi 2 wtedy start dla "samochód";
|
|
|
|
|
nawiedz
Gangster
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tiny Town :)
|
Wysłany:
Sob 14:21, 17 Cze 2006 |
|
czarna magia for me
PS. jakimi programi to robicie??
|
|
|
|
|
bit
VIP
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:28, 17 Cze 2006 |
|
Mibars pewnie robie to w skryptach a ja w the games factory, dziala on na takiej samej zasadzie jak programowanie lecz jest obrazkowy lub nie, zalezy jak chcesz i dlatego jest latwy
|
|
|
|
|
Kamil_old
Administrator
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 1881
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Sob 14:40, 17 Cze 2006 |
|
do gta2 skrypt się robi Mispadem
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Sob 14:47, 17 Cze 2006 |
|
Ja robie notatnikiem
Choć ostatnio przerzuciłem się na cośtam z GTATools.
Ale do rzeczy Nikt mi nie pomoże?
@ Bit - pociąg niestety tworzony jest z losową nazwą i nie ma sposobu by ją wyciągnąć (wtedy by się dało coś pokombinować)
|
|
|
|
|
bit
VIP
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:57, 17 Cze 2006 |
|
hmm
jezeli miala to byc losowa nazwa pociagu (w sumie w TGH tak nie ma) to nie mam sposobu ;/
a jak są przewidywalne pociagi, chodzi mi o pojawienie sie ich...
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Sob 21:51, 17 Cze 2006 |
|
UWAGA, UWAGA!
Jak zapewnie wiecie natrafiłem na dużo większy problem z przejazdami kolejowymi, spędziłęm nad nim powiedzmy cały dzień, ale się udało! Przejazdy działają, wozy iu pociągi jeżdżą swoimi trasami i się zderzają xD Prob jest taki, że użyłem do tego pochyłości (oszukałem grę w taki sposób, że pochyłość zawsze pochodzi z górnego bloku, nawet ta najniżej położona część pochyłości o długości 8 - więc niby są na 2-ch wysokościach, ale tak blisko siebie, że się zderzają).
Wygląda to trochę średnio :/ tzn pociąg jedzie POD torami :/ po niżej położonych torach Poza tym cała droga na tym odcinku jest lekko pochyła w obydwie strony (od środka na boki). Mam nadzieje, że to nie zrazi przyszłych graczy
|
|
|
|
|
Shekerz
DonCorleone
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 2611
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu xP
|
Wysłany:
Sob 22:04, 17 Cze 2006 |
|
Mibars napisał: |
UWAGA, UWAGA!
pociągi jeżdżą swoimi trasami i się zderzają xD |
Mib zderzaja czy nie zderzaja ? Tak pytam nie czytalem tego tematu od poczatku jak co to mnie nie bijcie ze nie wiem o co chodzi
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Sob 22:16, 17 Cze 2006 |
|
Źle to zabrzmiało - samochody i pociągi się zderzają nawzajem, nie same ze sobą <- To był cel Teraz pora napisać skrypcik zapobiegający zbyt częstym zderzeniom
EDIT: Oto, co stworzyłem (nie pytajcie ILE CZASU mi zabrało, żeby to opracować):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
edit2:
Jeszcze trochę czasu mineło i proszę państwa, przed Wami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niemalże jak normalny przejazd
|
|
|
|
|
RSX
Godfather
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.
|
Wysłany:
Sob 21:10, 02 Wrz 2006 |
|
Nie lepiej było zrobić coś w stylu wiaduktu? Nad albo pod drogą... Tak jest w standardowych mapkach...
|
|
|
|
|
Rexxor
VIP
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 2545
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czarna czeluść gardła szatana :P
|
Wysłany:
Nie 8:52, 03 Wrz 2006 |
|
brawo Mibars. uzyles mocy i wsysztko jest OK.
czekam na te mapki wasze(twoje i Kamila) niemoge sie juz doczekac
|
|
|
|
|
bit
VIP
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:25, 03 Wrz 2006 |
|
to kieruje do mibarsa bo chyba on jedyny zna się najlepiej na skryptach
czy mozna zrobic np gang z mad island? i samochody mafii np Yakuza?
ja myslalem zeby do mapki kamila dodac takie rzeczy, lecz gang Yakuza.
|
|
|
|
|
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:46, 08 Wrz 2008 |
|
Odkopie temat bo wpadłem na ciekawe rozwiązanie które też zastosuje na swojej mapie jak tylko się nauczę robić pociągi i sygnalizację ;]
[link widoczny dla zalogowanych]
A więc stawiamy 2 pedy
Zielnego i czerwonego na torach ;]
Używamy komendy: IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( pred) )
tu komenda na zmiane światła na czerwone oraz komeda
pgreen = CREATE_CHAR ( x , y , z ) 7 180 Guard END // czy coś tam ;]
Endif
następnie robimy to samo tylko na odwrót z zielonym charem
IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( pgreen) )
zmiana światła na zielone
Create har (preed)
i mamy pentelkę ;]
Napisał bym to w formie kompletnego skryptu ale nie mam pojęcia jak sie tworzy światła drogowe oraz zmienia ich kolor ;]
|
Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Pon 19:57, 08 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Acho
Alfons
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin (Poland)
|
Wysłany:
Nie 0:47, 16 Lis 2008 |
|
Temat stary ale tak sobie myślę, aby zmierzyć czas pociągu i światła włączać z opóźnieniem o wyliczony czas... w praktyce jeszcze nic nie robiłem w tym kierunku więc rozważania czysto teoretyczne.
|
|
|
|
|
|