|
|
Autor |
Wiadomość |
zbigniewz
SPAMER
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7472
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Sob 9:25, 25 Lis 2006 |
|
bmp... zajmują 10 razy więcej !
|
|
|
|
|
|
|
Jedras
Godfather
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:46, 25 Lis 2006 |
|
JPG najlepsze!.....
|
|
|
|
|
bit
VIP
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1888
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:19, 25 Lis 2006 |
|
bmp - pikselowa jakosc obrazu (czyli NAJLEPSZA jakosc), nie podlega pakowaniu (moze podlegac jesli jest zapisany w 16 kolarach badz 256)
png - taki sam typ co bmp tylko ze ten rodzaj obrazu jest wykorzystywany w internecie jako obraz do "odczytu" bo np na forach nie mozna wstawiac oprazow bmp. Z bmp latwo zamienia sie na png np przez paint, posiada tez funkcje przezroczystosci.
jpg - najmniej zajmuje a jakosc jest srednia, nie zawsze mozna ją odróżnic, np na wiekszych rozdzielczosciach, lecz na malych widac zmiane jakosci. Po zamianie na jpg obraz traci jakosc i tej zmiany nie mozna odwrocic.
gif - gif jest jakoscią obrazu png ktory moze sluzyc jako animacja lub zwykly obraz, gify mogą przenosic wirusy
|
|
|
|
|
Łysy
-Yakuza- Boss
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 3448
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z 6-ego piętra
|
Wysłany:
Sob 12:23, 25 Lis 2006 |
|
no i wszystko jasne
|
|
|
|
|
Kamil_old
Administrator
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 1881
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Sob 13:27, 25 Lis 2006 |
|
AGENT00
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
|
|
|
Łysy
-Yakuza- Boss
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 3448
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z 6-ego piętra
|
Wysłany:
Sob 13:30, 25 Lis 2006 |
|
kurka wlasnie ciekawie sie jak on zrobil ta czcionke
|
|
|
|
|
UzeN
Boss
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Sob 13:37, 25 Lis 2006 |
|
wiesz że jak wchodzi(ł) zawsze na mój server to miał dziki nick ?? dopiero w grze mu się zmienił....
|
|
|
|
|
Kamil_old
Administrator
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 1881
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Sob 13:38, 25 Lis 2006 |
|
UzeN napisał: |
wiesz że jak wchodzi(ł) zawsze na mój server to miał dziki nick ?? dopiero w grze mu się zmienił.... |
bo to co widziałeś na serwie to kod do jego nicku do gry
|
|
|
|
|
UzeN
Boss
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Sob 13:39, 25 Lis 2006 |
|
Wiem...On mówił że znalazł swój nick na necie xD.
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Sob 13:49, 25 Lis 2006 |
|
BIT, nie do końca...
BMP - tak jak napisałeś nieskompresowana bitmapa, czyli plik zawiera szczegółowe informacje o każdym pixelku - jakość idealna (przy 24/32 bitach), można też tworzyć bitmapy 16-bitowe (65536 kolorów), 8-miobitowe (256 kolorów), 4-ro bitowe (16 kolorów), a nawet jednobitowe (monochrom czarno-biały).
JPG (jpeg, jpe, jpg) - kompresja stratna, czyli kompresując tracimy na jakości - Ten format najlepiej się sprawdza na obraz bez ostrych przejść między kolorami, mozna kompresoewać w całej gamie jakości - od totalnego rozmazania, po prawie niezauważalne, nawet przy dużym kontraście, rozmycia.
PNG - jakość BMP, tyle, ze piksele o identycznych kolorach zapisywane są razem, dzięki czemu oszczędza się sporo miejsca. Im zdjęcie jest mniej kolorowe, tym lepiej - uzyskamy mniejszy plik. Jakość pozostaje bez zmiany.
GIF - w skrócie - 256 kolorów i z pomocą specjalnych programów można z tego zrobić animację. Znowu - im zdjęcie jest mniej kolorowe, tym lepszą uzyskamy kompresję.
teraz coś o kompresji -
Różne programy kompresują w różny sposób.
Paint:
GIFy mają zawsze 256 kolorów i zawsze tą samą paletę barw. Efekt: Nasze zdjęcie może mieć nawet 5 kolorów, ale Paint i tak potraktuje to zdjęcie jako 256-kolorowe (przez co plik wychodzi większy), oraz gdy któryś z kolorów jest nieco inny od tego z palety, to zostanie odrobinę zmieniony. W skrócie wychodzi kupa... To samo się tyczy zapoisywania BMP ze zmniejszoną ilością barw.
JPG nie mają regulacji komprewsji, która jest ustawiona na ok. 25% jakości. Pliki wychodzą małe, ale mocno zniekształcone :/
W profesjonalnych programach można ręcznie redukować ilość kolorów (i czesto również mamy podglad jak wygląda obrazek przy danej ilosci kolorów), dzięki temu nasz końcowy plik wychodzi mniejszy. Poza tym kolory nie pochodzą z wyssanej z palca palety "uniwersalnej", tylko są dopasoewane do obrazka. Powiedzmy, ze mamy czerwony awatar na cieniowanym niebieskim tle - starczy kilkanaście/dziesiąt kolorów - kilkanaście na tło (poszczególne odcienie) i parę na kaieś "logo" czy co tam mamy na avatarze...
GIFy animowane można robić specjalnymi programami poprzez sklejanie istniejących plików, bądź bezpośrednio z pliku video (tak powtał mój awatar). Często mamy tu wybór kompresji (redukcji kolorów, gdyż nie może być ich więcej, niż 256).
Są też inne formaty, mniej popularne, jak np jakieś TIFFy, czy inne, dedykowane do określonych programów, jednak w internecie spotyka się je bardzo rzadko i często nie dzialają
|
|
|
|
|
Shekerz
DonCorleone
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 2611
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu xP
|
Wysłany:
Sob 14:21, 25 Lis 2006 |
|
heh no czyli najlepszy .png
|
|
|
|
|
Jedras
Godfather
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:53, 27 Lis 2006 |
|
ale sie chłopok napisał.... (jak zawsze zresztą) heh
|
|
|
|
|
Łysy
-Yakuza- Boss
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 3448
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z 6-ego piętra
|
Wysłany:
Pon 15:01, 27 Lis 2006 |
|
Mibars czy ty do jakiej szkoly informatycznej chodzisz??czy moze juz skonczyles??
|
|
|
|
|
UzeN
Boss
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany:
Pon 15:08, 27 Lis 2006 |
|
Nom....Mibras nawet powiekszyl to co Bit napisal
|
|
|
|
|
Jedras
Godfather
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:14, 28 Lis 2006 |
|
Mibars to mózgol...hehe xD
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |