|
|
Autor |
Wiadomość |
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Śro 12:46, 29 Sie 2007 |
|
Witam!
Parę osób mnie o to pytało, jak na mapce Oakland udało mi się zrobić sklepy z bronią - udało mi się otworzyć uszkodzoną płytkę z back-upem (sprzed 3-ech lat) skryptu - I są już sklepy
Skrypt jest dość pokręcony - sklep działa jak.. Misja Tzn używa tej samej komendy do wywołania akcji - zaś po skonczonych zakupach sklep jest odnawiany. Poza tym kawałek przed sklepem umieszczony jest drugi skrypt - Informuje, że zbliżasz się do sklepu i jak pójdziesz dalej, to za kasę dostanie się broń.... Numery briefów pochodzą z mojej mapki i przy niezmodyfikowanych plikach "gxt" wyświetli się dziwna informacja, że "brief nr xxxx nie działa, poinformuj Mike'a" - pozostałość z produkcji GTA2
Oto on:
Kod: |
FORWARD INFO1: //Wywołanie komendy "informującej" o sklepie
THREAD_TRIGGER INFO1 = THREAD_WAIT_FOR_CHAR_IN_BLOCK ( gracz , 200 , 222 , 2 , INFO1:)
INFO1:
DISPLAY_BRIEF (1023) //tekst typu: "Przed tobą jest sklep - jak masz xx kasy, to kupisz tam broń"
RETURN
FORWARD sklep2: //Wyołanie komendy sklepu
THREAD_TRIGGER sklep2 = THREAD_WAIT_FOR_CHAR_IN_BLOCK ( gracz , 207 , 222 , 2 , sklep2:)
sklep2:
IF(CHECK_SCORE_GREATER ( gracz , 2500 )) //Czy mam odpowiednio dużo kasy?
ADD_SCORE ( gracz , -2500 ) //Jeśli tak - to płacimy :)
GIVE_WEAPON ( gracz , MACHINE_GUN , 10 ) //A w zamian dostajemy broń
DISPLAY_BRIEF (1020) //"oto twoja broń. Miłej zabawy!"
ELSE //A co, gdy kasy ni ma?
DISPLAY_BRIEF (1019) //"Spadaj, nie masz kasy, to kosztuje xx$"
ENDIF
DELAY_HERE (50) //Czas na zejście ze sklepu, tzn, by skrytp w ułamku sekundy nie wykupił calego sklepu i nie zabrał nam całej kasy :) - w tym wypadku 2 sekundy
ENABLE_THREAD_TRIGGER ( sklep2 ) //Ponowna aktywacja sklepu
RETURN
|
|
|
|
|
|
|
|
RSX
Godfather
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.
|
Wysłany:
Śro 13:39, 29 Sie 2007 |
|
Nono, ciekawie. Żeby to działało, musi być dodane do skryptu mapki, tak? Jest wybór broni? Ile się za nie płaci? Opisz może szerzej co skrypt potrafi, żeby przekonać mapmakerów by dodali je do swoich projektów Kamil, Residential ja chcę nowy Residential! Już czas
PS: Tyle ze kiedy ja to przetestuje? :/ Gupi Livebox, Gupie WiFi :/
|
|
|
|
|
Mibars
VIP
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nadarzyn (k. Wawy)
|
Wysłany:
Śro 15:33, 29 Sie 2007 |
|
Sklep ma takie warunki:
-Sam teren sklepu ma wielkość 1 kratki
-Aby poprawnie zadziałała część informująca o sklepie ta musi byc umieszczona przed wejściem do sklepu (właściwie do poprawnego funkcjonowania sklepu jest ona zbędna, ale w mapce singlowej się przydawała)
-Sam sklep gdy mamy odpowiednią ilość kasy wyda nam "do ręki" określoną broń i odbierze sobie określoną kasę
-Jeśli nie mamy kasy, ujżymy informację, by spie****lać Treść każdy sam może sobie wymyślić
-Sklep, aby mógł wyświetlać informacje wymaga zmiany w pliku języka - po usunięciu "briefów" (bądź podmianie na teksty występujące już w GTA2) może działać bez modyfikacji żądnych dodatkowych plików
-Sklep wydaje broń z prędkością 1 sztuki na 2 sekundy - to da się zmienić regulujac "delay" - a opóźnienie jest potrzebne, by dać czas na opuszczenie sklepu, gdy kupujemy powiedzmy 1 sztukę (np 5 rakiet) broni.
Sklep wydaje zawsze określony wcześniej przedmiot - można go przerobić, by nie wydawał broni "do ręki", ale aby kładł ją obok - w ten sposób da się dostosować sklep do wydawania zdrowia, innych znajdziek, a nawet czołgów
jest jeszcze coś - sklep działa na określonego z góry gracza - Aby dostosowac go do multi wystarczy dodać odpowiednią ilość komend
Kod: |
THREAD_TRIGGER sklep2 = THREAD_WAIT_FOR_CHAR_IN_BLOCK ( gracz , 207 , 222 , 2 , sklep2:) |
, gdzie zamiast "gracz" są kolejne nazwy playerów na mapie.
Obawiam się również, że teksty wyskakujące ze skryptu będą widzieli wszyscy gracze (z tego co pamiętam, gdy ktoś podjedzie pod dźwig złym wozem, to informację o tym widzi każdy gracz)
A tak sklep wygląda w akcji:
http://www.youtube.com/v/KBKts3TOqus
|
|
|
|
|
RSX
Godfather
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.
|
Wysłany:
Śro 18:05, 29 Sie 2007 |
|
Bardzo fajny skrypt, zaiste... Wystarczy dodać jakąś fajną teksturkę, i będzie wypas...
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |