Forum Gtatwo Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Lagi - internet - parametry. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Broli989
Huligan
Huligan


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:06, 13 Lis 2010 Powrót do góry

Zrobiłem test na [link widoczny dla zalogowanych] , wybrałem serwer w Szczecinie (bo tam mieszkam).
Moje wyniki:

PING: 67ms (w grze mój ping jest równy +/- 100)
DOWNLOAD: 1,25 Mb/s
UPLOAD: 0,13 Mb/s


Przy okazji parametry mojego komputera:
Pentium 4 [2-rdzeniowy] 3.0GHz
1GB RAM

...więcej danych raczej nie jest potrzebne.

Jakie minimalne wymagania (internet) powinny spełniać komputery (mój oraz przeciwnika) ?


Ostatnio zmieniony przez Broli989 dnia Sob 17:22, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
JackSparrow
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2636 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:14, 13 Lis 2010 Powrót do góry

Ping do 100 - 120 ms do komfortowej gry Smile
Zobacz profil autora
Broli989
Huligan
Huligan


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:20, 13 Lis 2010 Powrót do góry

Mimo to mam laga co sekundę.
Zobacz profil autora
JackSparrow
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2636 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:23, 13 Lis 2010 Powrót do góry

To juz raczej nie lezy w samym pingu, ale w jakosci polaczenia. Sproboj zagrac z kims innym (najlepiej z kims kto ma inny internet np UPC lub od innego dostawcy).
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Sob 18:17, 13 Lis 2010 Powrót do góry

Dokładnie przewertuj konfigurację GTA2 - to może być problemem. Poza tym - kwestia systemu operacyjnego (tryb zgodności?)
Ogólnie sprawdź ping bezpośrednio do komputera kogoś z kim grasz.
Po samym pingu z Twojego miasta można się domyślić że Twój dostawca internetu ma cholernie lipne wpięcie do łącz innych dostawców. (np. te z którym testowałeś prędkość połączenia.) Takie opóźnienia na łączach na terenie jednego miasta to mało fajna sprawa Razz
Zobacz profil autora
zbigniewz
SPAMER
SPAMER


Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7472 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:39, 13 Lis 2010 Powrót do góry

komputer tutaj nie gra dużej roli ponieważ twój komputer jest na prawdę spoko.
mam 4 krotnie gorszy sprzęt jak się nie mylę ;P

Prędkość wysyłania jest niska. Spróbuj zagrać z jakimś polakiem 1 vs 1 i sprawdzić czy są lagi czy ich nie ma.

Ja nawet nie miałem problemu z amerykaninem raz. Wszystko zależy od polączenia i prędkości wysyłania (upload).

Prędkość upload powinna być taka sama jak download dla gry 1 vs 1
przy większej ilości graczy jest potrzebne lepsze łącze.

najlepsze łącze jak to napisał JackSparrow to UPC lub też vectra.
W polsce niestety grałem tylko raz lub 2 razy w 5 osób bez lagów.


Ostatnio zmieniony przez zbigniewz dnia Nie 11:43, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
RSX
Godfather
Godfather


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.

PostWysłany: Sob 21:03, 13 Lis 2010 Powrót do góry

zbigniewz napisał:
Prędkość upload powinna być taka sama jak upload dla gry 1 vs 1
przy większej ilości graczy jest potrzebne lepsze łącze.


Cytat:
najlepsze łącze jak to napisał JackSparrow to UPC lub też vectra.
W polsce niestety grałem tylko raz lub 2 razy w 5 osób bez lagów.
Vectra to niestety nic fajnego. Korzystam niecałe 2 miesiące a już dwa razy się przejechałem na ich łączu. Razz
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:53, 13 Lis 2010 Powrót do góry

zbigniewz wszystko zależy od dostawcy bo dobrze pamiętasz ,że jeszcze jakiś czasu bardzo dobrze mi się grało na łączu 256kb/s i przy 5 osobach nie było dużych lagów a neostrada była grana.
Nie zmienia to faktu ,że powinieneś sprawdzić też jak pingujesz się z serwerami w różnych lokalizacjach kraju - speedtest jest jakiś tam tego odpowiednikiem.
Zobacz profil autora
Broli989
Huligan
Huligan


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:43, 13 Lis 2010 Powrót do góry

A miałby ktoś ochotę postawić serwer w GTA2 (niestety hamachi), do którego się dołączę i sprawdzimy czy będą lagi jak dotychczas?


Ostatnio zmieniony przez Broli989 dnia Sob 22:46, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rooster
Złodziej
Złodziej


Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:55, 13 Lis 2010 Powrót do góry

najłatwiej jest zrobić speed test uruchamiając systemową konsolę cmd.
piszesz "ping <server>" i wysyła na serwer 4 pakiety i mierzy czas w jakim wrócą.

Ja mam łącze 54 Mb/s, radiowe, OrNet, nadajnik położony 4 km od domu, czysto na linii, bo mieszkam na wsi więc parę pól łysych, nic nie zasłania.
Kompa mam też dobrego, akurat online w GTA nie gram, a w Soldata. Jak mam DOBRY dzień, to mam dobry ping, ale zazwyczaj mam od 600 do 1200, co się wiąże z tym że pingkick jest dla mnie chlebem powszednim.

Ping zależy od kilku czynników - zaczynając od najbardziej małych, najmniej znaczących i najłatwiejszych w sumie do wyeliminowania:

- programy internetowe uruchomione podczas gry - np Emule, torrenty, programy do aktualizacji oprogramowania, a nawet GG czy Winamp. zatykają część łącza i ze 100Mb robi się dajmy na to 60.

- kabel, czy rooter? teoretycznie co tam, żadna zmiana, ale jednak - zmiana sygnału z impulsów elektrycznych na fale radiowe też kompa trochę czasu kosztuje. Jednak tutaj to już trochę trudno cokolwiek na to poradzić, jak się gra np na lapie.

- typ internetu - radio, telefoniczny, z telewizją satelitarną, z telewizją kablową.... wymieniłem +/- w kolejności od najgorszego do najlepszego.

- oczywiście prędkość łącza

- to, czy pomiędzy dwoma komputerami graczy jest dużo komputerów - łączników. Komp gracza wysyła dane o swoich operacjach na grze do nadajnika, potem nadajnik wysyła na podserver, potem z podservera idzie na server główny, ten wysyła to na server główny drugiego operatora, potem na podserver, a następnie na kompa gracza drugiego, który dajmy na to jest hostem. Tutaj mamy 6 elementów, na drodze sygnału mamy 4 przystanki... i to znów są straty związane z przetwarzaniem sygnału na każdym przystanku.

- w przypadku internetu radiowego - pogoda... oj, ile razy się nakląłem że się umówiłem na granko a tu burza, deszcz rzęsisty i rekordowy ping 24000 ms....


Niektórzy mogą nie wiedzieć, więc tak gwoli wyjaśnienia / przypomnienia.


Ostatnio zmieniony przez Rooster dnia Sob 22:56, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kratek-old
Alfons
Alfons


Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 219 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Liberty City

PostWysłany: Sob 23:35, 13 Lis 2010 Powrót do góry

A czy gracz z którym grasz na pewno ma dobre pingi? Bo poniekąd też ma to jakieś znaczenie.
Zobacz profil autora
Razor
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:36, 13 Lis 2010 Powrót do góry

kolega Broli989 podaje mi teraz marke i model routera to porciki odblokujemy :>
Zobacz profil autora
Broli989
Huligan
Huligan


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:21, 14 Lis 2010 Powrót do góry

Razor, kolega Ci już kiedyś podawał i napisałeś, że na mój model nie da rady. Czy coś w ten deseń.

TP-LINK TL-WR340G
Zobacz profil autora
Razor
DonCorleone
<i>DonCorleone</i>


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:31, 14 Lis 2010 Powrót do góry

to albo sie mylilem albo mial inny model (prehaps v2)

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Nie 1:31, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
yoGhurt
-Yakuza- Killer
-Yakuza- Killer


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 3:08, 14 Lis 2010 Powrót do góry

Rooster co ty bredzisz o prędkości łącza - piszesz ,że nie grasz w GTA2 MP to czemu sypnąłeś wiedzą z wikipedii? Podczas pojedyńczej gry jest to przeciętnie paczką ok. 5kb co sekundę więc w warunkach labolatoryjnych to by i poleciało na modemie 3G w związku z czym w przypadku naszej gry przede wszystkim jakość połączenia jest czynnikiem który zważa na to jak duży lag występuje podczas gry.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)