Autor |
Wiadomość |
Broli989
Huligan
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:06, 13 Lis 2010 |
|
Zrobiłem test na [link widoczny dla zalogowanych] , wybrałem serwer w Szczecinie (bo tam mieszkam).
Moje wyniki:
PING: 67ms (w grze mój ping jest równy +/- 100)
DOWNLOAD: 1,25 Mb/s
UPLOAD: 0,13 Mb/s
Przy okazji parametry mojego komputera:
Pentium 4 [2-rdzeniowy] 3.0GHz
1GB RAM
...więcej danych raczej nie jest potrzebne.
Jakie minimalne wymagania (internet) powinny spełniać komputery (mój oraz przeciwnika) ?
|
Ostatnio zmieniony przez Broli989 dnia Sob 17:22, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
JackSparrow
DonCorleone
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2636
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 17:14, 13 Lis 2010 |
|
Ping do 100 - 120 ms do komfortowej gry
|
|
|
|
|
Broli989
Huligan
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:20, 13 Lis 2010 |
|
Mimo to mam laga co sekundę.
|
|
|
|
|
JackSparrow
DonCorleone
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2636
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 17:23, 13 Lis 2010 |
|
To juz raczej nie lezy w samym pingu, ale w jakosci polaczenia. Sproboj zagrac z kims innym (najlepiej z kims kto ma inny internet np UPC lub od innego dostawcy).
|
|
|
|
|
RSX
Godfather
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.
|
Wysłany:
Sob 18:17, 13 Lis 2010 |
|
Dokładnie przewertuj konfigurację GTA2 - to może być problemem. Poza tym - kwestia systemu operacyjnego (tryb zgodności?)
Ogólnie sprawdź ping bezpośrednio do komputera kogoś z kim grasz.
Po samym pingu z Twojego miasta można się domyślić że Twój dostawca internetu ma cholernie lipne wpięcie do łącz innych dostawców. (np. te z którym testowałeś prędkość połączenia.) Takie opóźnienia na łączach na terenie jednego miasta to mało fajna sprawa
|
|
|
|
|
zbigniewz
SPAMER
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Sob 19:39, 13 Lis 2010 |
|
komputer tutaj nie gra dużej roli ponieważ twój komputer jest na prawdę spoko.
mam 4 krotnie gorszy sprzęt jak się nie mylę ;P
Prędkość wysyłania jest niska. Spróbuj zagrać z jakimś polakiem 1 vs 1 i sprawdzić czy są lagi czy ich nie ma.
Ja nawet nie miałem problemu z amerykaninem raz. Wszystko zależy od polączenia i prędkości wysyłania (upload).
Prędkość upload powinna być taka sama jak download dla gry 1 vs 1
przy większej ilości graczy jest potrzebne lepsze łącze.
najlepsze łącze jak to napisał JackSparrow to UPC lub też vectra.
W polsce niestety grałem tylko raz lub 2 razy w 5 osób bez lagów.
|
Ostatnio zmieniony przez zbigniewz dnia Nie 11:43, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
RSX
Godfather
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1666
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk P.
|
Wysłany:
Sob 21:03, 13 Lis 2010 |
|
zbigniewz napisał: |
Prędkość upload powinna być taka sama jak upload dla gry 1 vs 1
przy większej ilości graczy jest potrzebne lepsze łącze. |
Cytat: |
najlepsze łącze jak to napisał JackSparrow to UPC lub też vectra.
W polsce niestety grałem tylko raz lub 2 razy w 5 osób bez lagów. |
Vectra to niestety nic fajnego. Korzystam niecałe 2 miesiące a już dwa razy się przejechałem na ich łączu.
|
|
|
|
|
yoGhurt
-Yakuza- Killer
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 21:53, 13 Lis 2010 |
|
zbigniewz wszystko zależy od dostawcy bo dobrze pamiętasz ,że jeszcze jakiś czasu bardzo dobrze mi się grało na łączu 256kb/s i przy 5 osobach nie było dużych lagów a neostrada była grana.
Nie zmienia to faktu ,że powinieneś sprawdzić też jak pingujesz się z serwerami w różnych lokalizacjach kraju - speedtest jest jakiś tam tego odpowiednikiem.
|
|
|
|
|
Broli989
Huligan
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:43, 13 Lis 2010 |
|
A miałby ktoś ochotę postawić serwer w GTA2 (niestety hamachi), do którego się dołączę i sprawdzimy czy będą lagi jak dotychczas?
|
Ostatnio zmieniony przez Broli989 dnia Sob 22:46, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Rooster
Złodziej
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:55, 13 Lis 2010 |
|
najłatwiej jest zrobić speed test uruchamiając systemową konsolę cmd.
piszesz "ping <server>" i wysyła na serwer 4 pakiety i mierzy czas w jakim wrócą.
Ja mam łącze 54 Mb/s, radiowe, OrNet, nadajnik położony 4 km od domu, czysto na linii, bo mieszkam na wsi więc parę pól łysych, nic nie zasłania.
Kompa mam też dobrego, akurat online w GTA nie gram, a w Soldata. Jak mam DOBRY dzień, to mam dobry ping, ale zazwyczaj mam od 600 do 1200, co się wiąże z tym że pingkick jest dla mnie chlebem powszednim.
Ping zależy od kilku czynników - zaczynając od najbardziej małych, najmniej znaczących i najłatwiejszych w sumie do wyeliminowania:
- programy internetowe uruchomione podczas gry - np Emule, torrenty, programy do aktualizacji oprogramowania, a nawet GG czy Winamp. zatykają część łącza i ze 100Mb robi się dajmy na to 60.
- kabel, czy rooter? teoretycznie co tam, żadna zmiana, ale jednak - zmiana sygnału z impulsów elektrycznych na fale radiowe też kompa trochę czasu kosztuje. Jednak tutaj to już trochę trudno cokolwiek na to poradzić, jak się gra np na lapie.
- typ internetu - radio, telefoniczny, z telewizją satelitarną, z telewizją kablową.... wymieniłem +/- w kolejności od najgorszego do najlepszego.
- oczywiście prędkość łącza
- to, czy pomiędzy dwoma komputerami graczy jest dużo komputerów - łączników. Komp gracza wysyła dane o swoich operacjach na grze do nadajnika, potem nadajnik wysyła na podserver, potem z podservera idzie na server główny, ten wysyła to na server główny drugiego operatora, potem na podserver, a następnie na kompa gracza drugiego, który dajmy na to jest hostem. Tutaj mamy 6 elementów, na drodze sygnału mamy 4 przystanki... i to znów są straty związane z przetwarzaniem sygnału na każdym przystanku.
- w przypadku internetu radiowego - pogoda... oj, ile razy się nakląłem że się umówiłem na granko a tu burza, deszcz rzęsisty i rekordowy ping 24000 ms....
Niektórzy mogą nie wiedzieć, więc tak gwoli wyjaśnienia / przypomnienia.
|
Ostatnio zmieniony przez Rooster dnia Sob 22:56, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kratek-old
Alfons
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Liberty City
|
Wysłany:
Sob 23:35, 13 Lis 2010 |
|
A czy gracz z którym grasz na pewno ma dobre pingi? Bo poniekąd też ma to jakieś znaczenie.
|
|
|
|
|
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:36, 13 Lis 2010 |
|
kolega Broli989 podaje mi teraz marke i model routera to porciki odblokujemy :>
|
|
|
|
|
Broli989
Huligan
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 1:21, 14 Lis 2010 |
|
Razor, kolega Ci już kiedyś podawał i napisałeś, że na mój model nie da rady. Czy coś w ten deseń.
TP-LINK TL-WR340G
|
|
|
|
|
Razor
DonCorleone
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 3029
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 1:31, 14 Lis 2010 |
|
to albo sie mylilem albo mial inny model (prehaps v2)
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Nie 1:31, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
yoGhurt
-Yakuza- Killer
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 1469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 3:08, 14 Lis 2010 |
|
Rooster co ty bredzisz o prędkości łącza - piszesz ,że nie grasz w GTA2 MP to czemu sypnąłeś wiedzą z wikipedii? Podczas pojedyńczej gry jest to przeciętnie paczką ok. 5kb co sekundę więc w warunkach labolatoryjnych to by i poleciało na modemie 3G w związku z czym w przypadku naszej gry przede wszystkim jakość połączenia jest czynnikiem który zważa na to jak duży lag występuje podczas gry.
|
|
|
|
|
|